وی در ادامه اظهار داشت: بیان کل تحقیقات کیفی با جزئیات مربوطه، تنها کار اساتید خبره و حرفه ای می باشد که به خوبی در این کارگاه شاهد آن بودیم .
دکتر مردان افزود: با توجه به حجم مطالب اگر کارگاه دو روزه برگزار می شد و برای اسکان دانشجویان شهرستانی تمهیداتی اندیشیده می شد، تعداد بیشتری از نفرات خواهان حضور در این کارگاه ارزشمند بودند .
وی برگزاری کارگاه پروپوزال نویسی بصورت گروهی و عملی را موضوعی هدفمند دانست و افزود: برای افرادی که بخواهند کار کیفی انجام دهند و پروپوزال خوبی را ارائه نمایند، این کارگاه بسیار مفید بود .
وی با اشاره به حضور دانشجویان علاقمند به پژوهش و همچنین فارغ التحصیلان رشته های مختلف در چنین کارگاه هایی، اظهار داشت: این افراد می توانند توسط معاونت تحقیقات و فناوری شناسایی شده و به کمک اساتید که سقف گرنت پژوهشی آنان امکان می دهد، در طرحهای پژوهشی دانشگاه شرکت نمایند.
این پژوهشگر حوزه سالمندشناسی افزود: کارگاه های متعدد کیفی از سوی معاونت تحقیقات و فناوری سبب پیشرفت پژوهشی و آموزشی، کسب درآمد و همچنین ایجاد انگیزه فعالیت های پژوهشی فارغ التحصیلان خواهد شد .
دانش آموخته دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی همچنین اظهار داشت: اگر دانشجویان تحصیلات تکمیلی و فارغ التحصیلان دانشگاه ما با نام خودشان در طرح های تحقیقاتی بکار گرفته شوند و تضمین های لازم جهت رفع برخی دغدغه ها از سوی معاونت تحقیقات و فناوری برای دانشجویان همکار طرح لحاظ شود، در تلاش، امید و همکاری برای ارتقای سطح علمی کشور کارساز خواهد بود و مجری غیر هیات علمی هم مجال تحقیق خواهد یافت.
وی تصریح کرد: آگاهی و اطلاع رسانی از کارگاههای جذاب، هدفمند و کامل از سوی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه می تواند برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی کمک کننده و سرنوشت ساز باشد .
وی با تاکید بر اینکه برگزاری کارگاه های اموس و spss، تحلیل آماری پیشرفته که در برخی کشورها جزو واحدهای درسی است، بسیار مطلوب و درست می باشد، افزود: در هر رشته که جای خالی آن احساس می شود، بر اساس واقعیت های جامعه باید با شناسایی و بررسی نیازها، چالش ها و فرصت ها، ایده ها به تحقیق گذارده شود.
این پژوهشگر با ذکر تجاربی از پژوهش های کشورهای اطراف عنوان کرد: برگزاری کنفرانس های دانشجویی بسیار حائز اهمیت است و در دوران تحصیل به دانشجویان کمک می کند تا مقالات متعددی راجع به موضوعات گوناگون رشته های علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی داشته باشند و اگر هر سال برای افرادی که در شرف فارغ التحصیلی هستند، مسابقات ارائه طرح در سه دقیقه برگزار شود، موضوعی انگیزه بخش و الگویی برای دیگر دانشجویان خواهد شد.
وی در پایان این گفت وگو، خواستار استمرار کارگاه های آموزشی از سوی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، شناسایی طرح های مفید کشور در پایان هر کارگاه، تعدد جلسات و تحویل مطالب کلیدی از سوی ارائه کنندگان طرح به شرکت کنندگان شد.
انتهای پیام/
تهیه و تنظیم خبر: گلرخ – نعیمی پور